Jumat, 24 November 2017

Gunakanlah hukum menolong dalam hidup

Menolong merupakan tindakan yang kita lakukan untuk orang lain, yang mana supaya orang yang kita tolong ringan bebannya.
Menolong itu gak harus cuma ke keluarga kita doang, gak harus cuma ke temen kita doang, gak harus cuma ke pacar kita doang.
Menolong itu kesiapapun, tapi aku pernah denger kata kata "nolongin malah ketimpa sendiri" aku sarankan untuk hapus pikiran negatif itu karna apapun itu pasti alloh punya rencana sendiri dibalik itu, jangan sampai kamu nolongin dia sekali dan malah ketimpa sendiri gak mau nolongin lagi.
Trus ku juga sering denger soal dia nolongin seseorang tapi setelah nolongin dia malah gak ikhlas sebenernya. Kalo kayagitu mending kamu jujur ke dia dengan kata kata yang sopan, karna kunci dari kita memberi pertolongan adalah keikhlasan.
Jadi siapapun dan dimanapun tolonglah sesama kita dengan hati yang ikhlas tanpa memikirkan imbalan, soal dia akan membalas kebaikanmu atau tidak? Tidak usah dipikirkan biarkan alloh yang akan menghitung kebaikan kita, pasti suatu saat alloh akan memberikan seseorang untuk menolongmu.

Minggu, 27 Agustus 2017

Buat apa penghargaan presiden untuk pegawai negeri?

Saya sangat sedih ketika mendengar berita tentang korupsi, korupsi dan korupsi.
Entah apa yang dipikirkan para petinggi negara menggunakan uang negara untuk kepentingan pribadi.
Pak, bu apa kalian tidak memikirkan rakyat miskin, anak anak yang tidak bisa bersekolah, anak anak yang kekurangan gizi? Saya hanya penasaran untuk apa uang 10-20 milyar itu? Untuk anakmu yang kuliah diluar negeri yang hanya bisa membuang buang uang disana? Yang tidak bisa memberikan kontribusi apa apa untuk negara? Untuk apa pak bu korupsi? Saya hanya ingin tahu alasannya.

Dan baru baru ini terdapat berita mengenai dirjen perhubungan yang tertangkap tangan korupsi, dan sampai mengkorupsi 20 milyar lebih. Diberitakan bahwa bapak tersebut mendapatkan penghargaan oleh presiden karna menemukan anak buahnya yang melakukan pungli hingga milyaran. Saya juga penasaran kepada bapak presiden dan petinggi yang lain yang memberikan penghargaan untuknya? Untuk apa penghargaan itu? Apa tujuan dari penghargaan itu? Bukankah itu tugas dari seorang pegawai negeri yang memberikan pelayanan dan memberantas korupsi? Kenapa harus diberi penghargaan?

Saya sangat amat sedih ketika para petinggi negara mengkorupsi uang rakyat.

Kamis, 10 Agustus 2017

Semua orang punya masalah

Ya semua orang punya masalahnya masing-masing, ada yang masalahnya berat ada yang ringan.
Percayalah bahwa semua orang punya masalah, tapi yang mau saya bahas disini mengenai bagaimana orang menghadapi masalah.
Menurut pakar bahwa orang yang mempunyai masalah akan membuat orang itu semakin dewasa dan berhati-hati dalam berkata ataupun bersikap, karna masalah datang dari sudut manapun.
Saya mau bercerita mengenai teman saya yang sedang mengalami masalah tapi dia meluapkan kepada temennya contohnya dia menjadi sangat sensitif, marah marah kepada teman-temannya dan membuat temannya serba salah.
Rada kesel juga si punya temen kayagitu, udah keras kepala, kita nasehatin tapi gak didengerin, marah marah sendiri, kita ngomong gini jadinya gitu. Bersikaplah biasa aja dong, hadapi masalahnya jangan malah membuat masalah lagi sama temen temen kamu.
Berpikirlah bahwa yang punya masalah bukan hanya kamu saja.
Sebagai temanmu pasti dia sangat ingin membantu,tapi jika sikapmu begitu mana ada teman yang mau membantumu. Jadi hadapi masalah dengan pikiran jernih, buang pikiran negatifmu dan hadapi masalahmu apapun itu hasilnya.

Rabu, 09 Agustus 2017

Kode-kode an

Kalimat ini cocok banget buat kalian yang masih kode-kodean. masih jaman ya kode-kodean? Mending kamu balik ketahun dimana kode-kodean sedang hits-hits nya.

Jujur aku masih sering banget nemuin temen temenku yang masih kode-kodean entah itu ketemennya, kepacarnya, keselingkuhannya, ke siapa aja deh.
Oke aku cewe tapi aku ngomong langsung aja keorangnya tanpa harus ribet kode-kodean. Kalo pihak yang kita kodein gak ngerti atau gak mudeng ntr kamu kesel sendiri trus marah, sumpah itu ngeribetin dirimu sendiri.

Mungkin kalian tau ya gimana jaman dulu kode-kodean kepacar.
Cewe : sayang baju ini bagus gak?
Cowo : iya bagus.
Cewe : (naruh bajunya, dengan muka cemberut, berharap cowonya bilang " sayang mau beli ini? Ya udah ambil aja nanti saya bayarin)
Nahh makanya masalah sepele itu sering banget membuat hubungan renggang karna masalah cewe sering kode-kodean. Dibawah ini contoh kalo kamu gak kode-kodean.
Cewe : sayang bagus ya. Sayang kan baru gajian nih, kalo aku minta dibeliin ini boleh gak?
Cowo : iya boleh kok sayang, tapi satu aja ya.
Nahhh kalo kayagitu kan gak ribet, kamu jelas maunya apa, mintanya yg sopan. Hubunganmu malah makin erat.

Kalo kamu masih kode-kodean berarti kamu gak cocok tinggal diluar negeri. Menurut dosen aku yg kuliah di inggris, kalo kamu dijalan trus jatoh tapi kamu diem aja kamu gak akan ditolongin, Karna itu artinya kamu masih bisa sendiri. Tapi jika kamu bilang "please help me" dengan ramahnya orang itu akan membantumu.

Jadi buat kalian yang ingin sesuatu atau minta tolong ke temen, pacar, orang tua, kakak, adek sampaikan lah dengan jelas apa maumu, no kode-kodean.

Minggu, 05 Juni 2016

article


 Attitude and behaviour
Student of Faculty of Humanities Jenderal Soedirman University
by Ir. Windiyartati Kasubag Akademik & Kemahasiswaan



Faculty of Humanities of Jenderal Soedirman University which is the newest faculty so far. The location of Faculty of Humanities of Jenderal Soedirman is on Jalan Dr. Soeparno in Karangwangkal, Northern Purwokerto. It is pretty easy to find because it is not too far from the downtown. Comparing with the other faculties, Faculty of Humanities is quite small, because it just consists of 6 departments and fewer amounts of students.

Now the topic of my article is attitude and behaviour student of Faculty of Humanities Jenderal Soedirman University.

Students as part of a younger generation who is also a citizen should give confidence to the people, that they are replacing the baton of leadership of this nation in the future. The role of the student as the agent of changes no doubt, because in any country , the students appeared as a pioneer renewal in a country,also in Indonesia. Therefore, students must have a positive attitude and behavior. Students must have the attitude and behavior of creative, critical, and ethical. Attitude and behavior is needed to face the increasingly fierce competition in the global era.
It is similarly with  Ir. Windiyartati as Head of Academic and Student Affairs "students must have  kreatif and Critical Attitudes and creative behavior can be seen from several aspects, there are: processes, personal, environmental, and product. Judging from the process, students are expected to carry out tasks that are divergent, characterized by their affinity for discussion, able to solve problems, able to complete the task, able to work together, and were able to resolve the problems which are challenging. "

Student of Faculty of Humanities Jenderal Soedirman University has ethical attitude in both academic and social ethics in daily life is marked with an honest attitude, positive thinking,good manners and law-abiding. Honest attitude characterized by plagiarism, dare to admit mistakes and accept yourself is, do not hesitate to appreciate others, not forgery (including signature presence , tutoring, and the administration of the other), to build and develop a sense of trust in between academicians, as well as capable of expression in accordance with the facts (data).

Positive thinking is characterized by the attitude of fair and objective (not prejudice against another person or group), tolerance (accept and appreciate diversity or differences, including differences of opinion), and can work with all people (regardless of differences in ethnic background, religion , race, or class). Manners attitude characterized by a fixed-spoken politely critical thinking (courtesy in arguing, for example, indicated by the use of the term, greeting, sorry, excuse me, thank you); look and behave both in behavior and procedures dress (clean, tidy, and close the genitals or for those who feel the need); and respecting the traditions and norms of the local community / local.

Law-abiding attitude characterized by attitudes and behavior comply with regulations although physically no one is watching; do not consume alcohol and or drugs; does not have any illegal items; do not do the destruction of the environment (bioethics); reject the culture of instant (shortcuts) that encourages academic violations (cheating, plagiarizing assignments / papers, do perjokian, and bribery); and do not do anything that harm the state, institution, or other person.
Some of Student of Faculty Humanities of Jenderal Soedirman University have a good attitude and behaviour.” Said Ir. Windiyartati Kasubag Akademik & Kemahasiswaan.

Minggu, 22 Mei 2016

Book Review BE COMING A GENIUS SPEAKER


Title        : BE COMING A GENIUS SPEAKER
Author    : Yasier Utama
Publisher : PT Gramedia Pustaka Utama,2012
ISBN      : 978-979-22-8570-3
 BE COMING A GENIUS SPEAKER ,a book tips written by Yasier Utama.He is speaker, motivator,writer dan enterpreneur, he also  founder of  AKAR group consulting and has been a speaker for 16 years. He often show became spakers in many national company dan multinational company.He has been certificated in the best program in asia it is ABC ( Awareness before change) from C_SALT sdn Bhd malaysia 2006-2010. He also been a  trainer of knowledge ventures Sdn Bhd malaysia.

This book so many tips how to becoming a genius speaker. The book was very interesting for me because  he recounts his  experiences in the  speaker world. The most of tips book just give tips only but this book different with other book because not only give some tips but also give examples of application of his tips in his life ,so many quotes from national speaker and international speaker. This book so inspiring me ,not only for people want to a genius speaker but also for student and teacher to speak with genius and good in front of the class . but there is a thing I do not like in this book  it is there are some tips  that are repeated again in every part.

Jumat, 06 Mei 2016


A Funny and Embarrassing Moment

I am going to tell you about a moment that I will never forget in my life, they are a funny and embarrassing moment. Before I tell this story , I will introduce my self , my name is Wiwit Winarsih you can call me Wiwit. I graduated from vocational high school 1 purwokerto and now I am a student of jenderal soedirman university.

This story happened when I was a student  grade 10 in vocational high school. On Monday in the class.

Teacher : “ Hello! good morning every body.”
Student : “ Hello! good morning.”
Teacher : “ Now, I will not give you the material, but I will give you a homework”
Student A : “ What is the homework? And when the deadline? “
Teaher : “ The homework is to make a report program, do it in group of 4 student, the deadline is next Monday. Any quetion?”
Student B :” Sir, how about the group? “
Teacher : “ For the group you can divide yourself. Any other question?”

There wasn’t any question, so the teacher left the class. The class was very noisy because all students discussed about the group. Finally I got a group to do the homework, they were Dendy, wina, lucky and I. Soon afterward we  discussed it.

Dendy : “ How is the homework? Where we are going to do it?
Wiwid :” Is in my house oke?”
Lucky : “ Your house? It is so far.It is better to us doing the homework in the nearest house”
Wina :” yeah you’re right, so where is it?”
Dendy : ” I think my house is too small for us. It wouldn’t be effective.
Lucky : “ How about bella’s house?
Wina : “ Ok, I will be alright if we do in my house, how about the others?”
Wiwid : “ Yes, I agree with you. And when we are going to do it?
Wina : “  Would tomorrow at 2 p.m ?”

We agreed with wina. After we finished the discussion, we went home.
On Tuesday,we did the homework at wina’s house. It was the first time  I visited her house.
Wiwid: Tin tin tin (the sound of my motorcycle )
There was a man who opened the garage,I thought he was wina’s asisstant. And Iasked him.
Wiwid:” Is wina at home?”
Without talking, he showed me the living room. He just spoke "aaaaa aaaaa aaaa aaa" and I thought he was an speech impaired. And I went to the living room to met winna and I asked she about man in the front.
Wiwid: “Who is the man which open the garage?”
Wina :” ohh, he is my father.”

I was sad knowing that she has an speech impaired father , but I didn’t show it to her. After that dendy came.
Dendy : Tin tin tin (sound of dendy  motorcycle)
I opened the garage, because wina was making drinks for us,After Dendi parked the motorcycle and entered the living room,and I  told him about the wina’s father.

Wiwid :” Have you ever met the wina’s father before?”
Dendy :” I never met with him, why ?
Wiwid :” I had met him, he is an speech impaired”
Dendy :” Are you serious? “( shocked)
Wiwid :” you must assure it by yourself.”
Wina came when we were talking about her father. She brought drinks and snacks for us. After that, lucky came. We  were discussing the homework when wina’s father came. And I spoke confidentially with dendy.
Wiwid :” The wina’s father is coming.”
The wina’s father :” Wina,have you offered your friend for eat”
Dendy and I were amazed because her father can speak.
The wina’s father :” Wiwid, what’s wrong with you?” (he is laughing)
Wiwid :” Oh no, I was deceived by him”
after a while dendy and  I laughed too, lucky and wina asked us.
Wina :” Why are you laughing at?”
Finally the wina’s father tell about it.

Bella, lucky and Dendy were laughing out loud. This was something that was embarrassing, funny and I will never forget, until now when I visiting wina’s house the father pretend to be an speech impaired. Bella’s father is someone who is funny, smart and very care with us.